Założenia pracy terapeutycznej oraz jej cele

Praca terapeutyczna w Niepublicznej Szkole Podstawowej Specjalnej „Zielony Zakątek”

  1. Zapobieganie występowaniu i/lub pogłębianiu się nieprawidłowości w rozwoju psychoruchowym dziecka,
  2. Pomoc dziecku w pełnym wykorzystaniu potencjału rozwojowego, jakim dysponuje w zakresie funkcji poznawczych, małej i dużej motoryki, komunikacji i socjalizacji,
  3. Wyzwalanie i wzmacnianie aktywności społecznej, poznawczej i komunikacji dziecka (w tym rozwoju mowy i języka),
  4. Pomoc dziecku w stopniowym osiąganiu coraz większej autonomii,
  5. Systematyczne dążenie do poprawy jakości życia dziecka, do zapewnienia mu pełnego radości, pozbawionego napięć dzieciństwa, pomimo występującej niepełnosprawności lub zaburzeń rozwoju,
  6. Przygotowanie dziecka do korzystania z edukacji i współżycia w grupie,
  7. Pomoc rodzicom w osiąganiu poczucia kompetencji rodzicielskich i satysfakcji w procesie wychowania.

Dążymy do tego, aby absolwent naszej szkoły był człowiekiem, który:

  • jest przygotowany do pełnienia różnych ról społecznych,
  • ma poczucie własnej wartości i godności,
  • aktywnie uczestniczy w różnych formach życia społecznego i kulturalnego,
  • potrafi komunikować się z otoczeniem werbalnie i pozawerbalnie,
  • ma ukształtowaną czynną postawę w zakresie organizacji czasu wolnego i kultury życia codziennego,
  • posiada umiejętności nawyki związane z higieną, kulturą osobistą i estetyką otoczenia,
  • posiada postawę proekologiczną,
  • opanował wiadomości i umiejętności szkolne w zakresie możliwym do osiągnięcia

Cele naszej działalności

Cel główny

Opanowanie technik szkolnych oraz zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do nauki w kolejnym etapie edukacyjnym.

Cele szczegółowe

  • rozwijanie tkwiących w uczniach możliwości, tak by mogli jak najpełniej orientować się i funkcjonować w środowisku lokalnym
  • rozwijanie uzdolnień i zainteresowań oraz stwarzanie możliwości odniesienia sukcesu poprzez uczestnictwo w konkursach i zawodach na szczeblu gminnym, miejskim, powiatowym itd.
  • zindywidualizowane podejście do ucznia, dobór optymalnych metod i technik pracy