Oddziały to małe zespoły klasowe.
Zajęcia organizowane są w małych zespołach klasowych – od 6 do 8 uczniów, natomiast zespół terapeutyczny dla uczniów z autyzmem liczy maksymalnie 4 osoby.
O doborze uczniów do zespołów klasowych decydują przede wszystkim ich potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne. Najważniejszym kryterium jest dobro ucznia i przekonanie, że stworzono dla niego najkorzystniejsze warunki wspomagające jego rozwój. Oddziały tworzone są dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, a także niepełnosprawnością sprzężoną, a edukacja w oddziałach organizowana jest dla uczniów od 7 do 17 roku życia z możliwością wydłużenia do 20 roku życia.
W oddziałach organizowane jest kształcenie w klasach I-VIII – w tym nauczanie zintegrowane (kl. I-III) i nauczanie przedmiotowe (kl. IV- VIII). Kształtowana jest zaradność ucznia w życiu codziennym, adekwatnie do indywidualnego poziomu umiejętności i sprawności. Edukacja dzieci ma charakter całościowy i zintegrowany, oparta jest na wielozmysłowym poznawaniu otaczającego świata. Wszystkie oddziaływania dydaktyczne i wychowawcze traktowane są łącznie, co tworzy spójny i twórczy proces rewalidacyjny.
Ponadto poszerzamy wiedzę o treści przyrodniczo–matematyczne, humanistyczno–społeczne oraz doskonalimy umiejętności czytania, pisania i komunikowania się. W oddziałach organizowane są dodatkowe zajęcia rewalidacyjne dostosowane do zaleceń zawartych w orzeczeniu i możliwości ucznia.
Każde dziecko realizuje naukę w oparciu o Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET) opracowany przez specjalistów na podstawie diagnozy i oceny aktualnego funkcjonowania ucznia.
Każda klasa wspomagana jest przez nauczyciela współorganizującego.